Стрижавська громада
Вінницька область, Вінницький район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Звіт селищного голови про роботу виконавчого комітету за 2019 рік

Дата: 03.03.2020 16:37
Кількість переглядів: 2470

                                                         Фото без опису                                        

Шановна громадо! Шановні депутати, члени виконкому!

Одним із принципів здійснення місцевого самоврядування в Україні є підзвітність та відповідальність перед територіальною громадою. Позаду рік нашої з вами спільної роботи. А тому згідно із Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», я, як селищний голова, звітую перед вами про зроблене в 2019 році.

Мета звіту – не лише донести інформацію про роботу, а й почути конструктивні пропозиції безпосередньо від вас, шановні депутати, члени виконкому, керівники установ, від жителів громади, визначити шляхи розвитку на майбутнє.

Протягом звітного періоду свою роботу я будувала перш за все виходячи з вимог та повноважень, наданих законодавством України і вона є невіддільною від роботи нашого депутатського корпусу, роботи виконавчого комітету, посадових осіб апарату селищної ради. Працюючи, у своїй діяльності ми намагаємося бути чесними, справедливими й відкритими до людей, стояти на захисті їхніх прав.

Як голова, я прагнула організувати роботу так, щоб рада якомога повніше та ефективніше виконувала покладені на неї обов’язки, діяла послідовно й зосереджено із урахуванням інтересів виборців. Саме тому, при розгляді найгостріших питань нам вдалося знаходити правильні, іноді компромісні рішення, спрямовані на першочергове розв’язання питань, що безпосередньо впливали на стан соціально-економічного розвитку території громади. Головне, об’єднати депутатів на плідну діяльність, налагодити тісну співпрацю з більшістю керівників організацій, підприємств, установ.

Засідання виконавчого комітету селищної ради плануються і проводяться щомісячно. Крім запланованих питань, розглядаються питання поточні, подання підприємств, організацій, заяви громадян з питань: присвоєння адрес нерухомості, надання дозволу на вчинення правочинів з майном, надання матеріальної допомоги, проведення благоустрою територій, вирішено ряд процедурних та організаційних питань. В 2019 році проведено 12 засідань виконкому, прийнято 198 рішень та видано 176 розпоряджень.

Хочу подякувати усім членам виконкому , головам постійних комісій селищної ради 7 скликання за небайдужу позицію, за організацію продуктивної роботи на благо громади.

Стрижавська селищна рада здійснює свою діяльність відкрито і гласно. На офіційному сайті селищної ради систематично висвітлюється інформація про діяльність ради, заходи, які проходять на території громади. Крім того, частково, інформація про діяльність ради та виконкому друкується на сторінках районної газети «Подільська зоря». Це дає змогу громадськості оперативно ознайомлюватися з подіями, що відбуваються за участю керівництва та депутатів селищної ради, посадових осіб місцевого самоврядування, знайомитися з нормативними актами, що приймаються. І тут хочеться всіх закликати бути небайдужими, активно приймати участь в житті селища, об’єднуватись за інтересами, створювати громадські організації, вуличні комітети, адже тільки спільно можна вирішити проблемні питання, що турбують.

Фото без опису презентація 

Робота із зверненнями громадян. Адміністративні послуги.

Так, за період 2019 року було опрацьовано 1218 письмових звернень громадян, на них надано відповіді або прийнято відповідні рішення. Зареєстровано 1738 листів від організацій та установ. Виконавчим апаратом направлено звернень та надіслано відповідей на запити всього 2558 листів. Найбільше звернень з питань соціального захисту населення, оформлення субсидій, земельних питань, благоустрою території, заяви на пільгове харчування у ДНЗ, звернення учасників АТО стосовно квартирного обліку та земельних ділянок. В 2019 році вчинено 414 нотаріальних дій.

Значною є і кількість виданих довідок. Так, усього за звітний період, видано 4747 довідок, із них: на оформлення субсидій – 2949, на отримання соціальних допомог – 254 довідки. Відповідно до ЗУ «Про доступ до публічної інформації» апаратом ради за звітний період опрацьовано та надано відповіді на 25 запитів на отримання публічної інформації.

На виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» в 2019 році послугу з реєстрації/зняття з реєстрації/перереєстрації місця проживання отримали 572 людини.

Складено актів цивільного стану: про народження - 45, про смерть - 122, про реєстрацію шлюбу – 31.

За підсумками роботи державного реєстратора, яким надаються послуги з реєстрації майнових прав та реєстрації юридичних та фізичних осіб підприємців надходження до селищного бюджету за 2019 рік склали 390,1 тис.грн., що на 45,6 тис.грн. більше за 2018 рік. Всього було проведено 2363 реєстраційні дії.

При виконкомі селищної ради діє адміністративна комісія, на засіданні якої у 2019 році розглянуто 17 справ на порушників накладено адміністративні стягнення і винесено відповідні постанови на суму 8,1 тис.грн.

Станом на 1 січня 2020 року на квартирному обліку при виконавчому комітеті селищної ради перебувають 139 осіб/сім’ї, з яких 14 –  користуються правом позачергового отримання житла, 56 – першочергового.

Вся команда апарату ради прагне до ефективності та прозорості, якості та доступності в питаннях управління та наданні послуг. Наразі в селищі впроваджується проект по модернізації Центру надання адміністративних послуг при селищній раді. Підписано меморандум про співробітництво у рамках Програми "ULEAD з Європою: створення ЦНАП". Серед учасників "Раунду 3" Стрижавська громада. З серпня 2019 року активно триває виконання зобов`язань щодо реалізації проєкту по створенню повноцінного Центру в Стрижавці. Нами проведено ремонт приміщення, і вже очікуємо від європейських партнерів на фахову та матеріальну допомогу для наближення та покращення якості надання адмінпослуг. За умовами Програми U-LEAD з Європою громадам-партнерам допоможуть з: налаштуванням ефективної роботи центру; дизайном приміщення; закупівлею меблів, необхідного обладнання та офісної техніки; програмним забезпеченням; навчанням персоналу.

Хочу більш детально зупинитися на виконанні повноважень виконавчого комітету як власних так і делегованих.

Зазначу, що пріоритетними до виконання є питання, спрямовані на подальшу розбудову соціальної інфраструктури, організацію комфортного середовища для мешканців та гостей селища. Ключовими документами розвитку громади є:

- селищний бюджет, місцеві галузеві програми. Узагальнюючим прогностичним документом є Програма соціально-економічного розвитку Стрижавської територіальної громади, яка акумулювала всі нагальні потреби та проблеми громади.

Соціально-економічний і культурний розвиток, планування та облік

Виконавчим комітетом селищної ради у попередньому році проводилась робота по підготовці на розгляд сесій ради проектів рішень, направлених на соціально-економічний розвиток, ефективне використання власності територіальної громади та управління комунальним майном.

Повноваження в галузі бюджету, фінансів і цін

Правильно сформований бюджет – запорука процвітання громади. За структурою бюджет громади складається з двох фондів: загального і спеціального та міжбюджетних трансфертів. За 12 місяців 2019 року бюджет виконано на 100,2 % з урахуванням трансфертів. Надходження загального фонду складають 31 млн. 680 тис. 550 грн. Основна частина дохідної частини бюджету складають інші субвенції – 11 млн. 16,4 тис.грн. – це на утримання ДНЗ, будинку культури а також субвенція з Вінницької міської ради. Основними бюджетоутворюючими надходженнями є земельний податок (5 млн. 275 тис.грн.), єдиний податок (7 млн. 494,4 тис.грн.) та акцизний податок – 6 млн. 467,3 тис.грн.

         Видаткова частина загального фонду селищного бюджету профінансована на 95,2 % від запланованих 20 млн. 506,9 тис. грн. проведено видатків на суму 19 млн. 521,1 тис. грн. Якщо розглядати структуру видаткової частини бюджету за 12 місяців 2019 року по галузях, то значна частина – 30 % складає фінансування капітальних проектів, спрямованих на розвиток інфраструктури – 12 млн.979 тис.грн. та 1,5 млн. на благоустрій території.

Управління комунальним майном

         Протягом звітного року, відповідно Положення про використання майна комунальної власності, деякі приміщення, що знаходяться на балансі селищної ради згідно рішень передані в оренду та прийняті рішення щодо продовження терміну дії договорів (всього на площу 1837,1 кв.м.). Приміщення, що знаходиться за адресою вул..40-річчя Перемоги, 43, переданого в 2011 році ТОВ «Поділлятехмонтаж», за рішенням суду та спільно з виконавчою службою було повернено у комунальну власність. Проте, заборгованість з орендної плати з 2016 року підприємством не сплачена та складає 74,9 тис.грн..

Освіта

На території Стрижавської селищної ради функціонує заклад дошкільної освіти, розміщений в двох будівлях загальною площею 6тис.828,1 кв.м. На території селищної ради проживає 749 дітей віком від 0 до 6 років, з яких 398 – відвідує садочок. Дошкільною освітою охоплено 53,1 % дітей. Спроможність розмістити діток в дошкільному закладі складає 506 осіб.

76 вихованців дитячого садочка територіальної громади з числа дітей пільгових категорій, у тому числі – дітей учасників АТО, малозабезпечених, осіб з інвалідністю на 100% забезпечені безкоштовним харчуванням. Діти з багатодітних родин харчуються за половину вартості денного харчування, що в 2019 році для дитини віком до трьох років складала 29,12 грн., старше трьох років – 43,54 грн. З бюджету селища компенсувалось 60% витрат на харчування, або 11,50 та 17,50 грн. відповідно. За 2019 рік загальна сума батьківської плати, що надійшла, складає 624,9 тис. грн. Всього на продукти харчування у 2019 році витрачено 1 млн. 707,6 тис. грн., що на 230,2 тис.грн. або 13,5 % більше, ніж у 2018 році. Проте, незабезпечено видатками, як і попередні роки, залишається оновлення матеріально-технічної бази. В межах фінансових можливостей з бюджету селища здійснюються видатки на закупівлю матеріалів для поточних ремонтів власними силами, придбання найнеобхіднішого інвентаря. В 2019 році ця сума склала 116,3 тис.грн. Максимально докладаються зусилля на проведення капітальних вкладень. В 2019 році розпочато роботу по капітальному ремонту (заміна котлів) та реконструкції газопостачання котельні ДНЗ по вул.Алеї,58. Виготовлено ПКД на ремонт групи в ДНЗ по вул.Приміська,15.Капітальні касові видатки склали 141,6 тис.грн.

На території громади перебуває 2 навчальні заклади - НВЗ ЗОШ-ліцей I-III ст. та Стрижавська ЗОШ I-III ст., де навчається 1061 дитина. З метою поліпшення технічного стану закладів освіти, підтримки їх сталого функціонування було направлено з селищного бюджету субвенції до районного бюджету в сумі майже 700 тис.грн.. (поточний ремонт коридорів, співфінансування реконструкції ЗОШ І-ІІІ ст.-ліцей та будівництво майданчика для занять ігровими видами спорту).

Культура і спорт

За 2019 рік у житті громади було місце й культурному розвитку. В громаді функціонує заклад культури, що координує діяльність 202 осіб, які відвідуть 9 гуртків художньої самодіяльності, 4 – спортивних гуртки, народний театр студія «У-ВЕЙ».

Жоден культурно-масовий захід в нашому селищі не проводиться без концертних програм за підтримки селищної ради. Завжди надається організаційна та фінансова допомога в проведенні культурно-мистецьких заходів, спільно з працівниками будинку культури та місцевими аматорами проводяться заходи з нагоди відзначення державних свят, знаменних та пам’ятних дат, професійних свят, вшанування трудових колективів та окремих особистостей. Протягом 2019 року будинком культури проведено 34 заходи, які відвідало майже 7 тис. осіб. Це новорічно – різдвяні свята, День Молоді, День селища, улюблене свято стрижавчан Івана Купала, концерт до 8 березня, відзначення річниці введення військ з Афганістану, день трагедії на ЧАЕС, День Незалежності, тощо. На організацію свят з бюджету було виділено коштів в сумі 84,8 тис.грн.

Для розвитку культури та творчості громади селищною радою було закуплено сценічні костюми. Здійснюється фінансування тих видатків, що не забезпеченні фінансуванням за рахунок субвенції з районного бюджету: частково заробітної плати, комунальних послуг та інших видатків. Стосовно капітальних вкладень, було проведено реконструкцію системи електроопалення та здійснено ремонт зовнішнього електропостачання. Всього на фінансування будинку культури з селищного бюджету в 2019 році було передбачено 204,7 тис.грн..

Велика увага в Стрижавській селищній раді приділяється розвитку фізичної культури і спорту, що є запорукою здоров’я мешканців громади, особливо її молодшого покоління. Фізична культура і спорт є складовою частиною освітнього процесу підростаючого покоління. В різних напрямках спорту в громаді охоплено 380 дітей віком від 4 до 18 років. Протягом 2019 року для підтримки здорового способу життя, спортивного виховання дітей та молоді, стимулювання занять фізичною культурою було: побудовано та облаштовано спортивний майданчик для міні - футболу зі штучним покриттям. Введення в експлуатацію його планується в І кварталі 2020 року. Маю надію, що зовсім скоро на майданчику для міні - футболу відбуватимуться, як мінімум, чемпіонати району серед аматорських команд.

 

 

Соціальний захист, охорона здоров`я

Загальна чисельність мешканців з числа пільгових категорій складає 1457 осіб, із них дітей 266. Спеціалістом селищної ради Гіновською І.В. здійснюється відповідна соціальна робота з сім’ями та особами, які опинилися у складних життєвих обставинах. Таких сімей в селищі 4. Постійно проводяться профілактичні заходи (рейди) з метою захисту дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах, недопущення соціального сирітства. Організовано 5 засідань опікунської ради. З метою надання соціальної підтримки малозахищеним верствам населення громади виконавчим комітетом розроблено та впроваджується в дію Програма соціального захисту населення, яка приймається радою щорічно, фінансується з селищного бюджету. В межах Програми проводяться виплати разової грошової допомоги жителям громади, виплати одноразової матеріальної допомоги учасникам АТО, виплати допомоги на лікування та інші виплати до державних та пам’ятних дат.

Загалом допомогу отримали 686 чоловік, всього на суму 550,6 тис.грн.. Забезпечено взаємодію з громадською організацією ветеранів у питаннях дотримання їх прав. Діткам (багатодітним, дітям-сиротам, напівсиротам та дітям з обмеженими можливостями) було закуплено новорічні подарунки до Дня Святого Миколая на суму 23,3 тис.грн.

За 2019 рік згідно інформації  управління праці та соціального захисту населення Вінницької РДА по Стрижавській селищній раді - 920 чоловік одержали право на субсидії, та 807 знаходиться на обліку з питань надання пільг та отримання соціальних допомог.

В галузі охорони здоров’я передбачено надання субвенції районному бюджету на забезпечення відповідних видатків комунальному некомерційному підприємству для Стрижавської АЗПСМ – 100 тис грн., для забезпечення ліками пільгових категорій. Проведено ремонт та вогнезахист покрівлі будівлі в якій розміщена Стрижавська амбулаторія на суму 150,7 тис.грн.

Про житлово-комунальне господарство, благоустрій та інфраструктуру

Житловий фонд селища налічує 34 багатоквартирних будинки. Із них КП Турбота обслуговує 24 будинки площею 32 тис.кв.м. У селищі стан житлових будинків різний. Фізичне та моральне старіння конструкцій, внутрішніх інженерних мереж, не проведення заходів по своєчасному капітальному ремонту значно погіршують технічний стан житлового фонду. Будинки 2-5 - поверхової забудови потребують капітального ремонту фасадів. Це мало б мотивувати жителів багатоповерхівок визначатися, чи готові вони нарешті брати відповідальність на себе та керувати будинком самостійно. Як механізм їм законодавчо запропоновано створювати ОСББ, або в іншому випадку з 1 травня 2020 року селищною радою буде визначено на конкурсній основі управителя житлових будинків. На сьогоднішній день у селищі створено лише 2 об’єднання, які утримують будинки, що становить 6 % від загальної кількості будинків.

Послуги у комунальній галузі селища, послуги з благоустрою, водопостачання та водовідведення надаються Комунальним підприємством. Фінансово-економічний стан КП «Турбота» є досить скрутним, що обумовлено низкою причин: поганим станом основних фондів, зростанням вартості ресурсів та енергоносіїв, великими обсягами дебіторської заборгованості, у водопостачанні та водовідведенні – наднормативний термін експлуатації трубопроводів, відсутність достатнього обсягу коштів для проведення ремонтів або заміни мереж водопостачання та водовідведення, заміни енергоємного обладнання на менш економне тощо. Вода подається споживачам цілодобово через систему водоводів, мереж загальною довжиною 8,5 тис.м. Термінової заміни потребує 26 % з них.

Загальна площа об'єктів благоустрою, що передана в господарське відання КП «Турбота», складає 23,28 га., у тому числі: парки, зони відпочинку, прибережна зона, меморіальні комплекси. Всього надано послуг населенню на 1 млн. 925,8 тис. грн.; підприємствам, організаціям на 698,8 тис. грн. Заборгованість населення перед КП «Турбота» станом на 01 січня 2020 року становить 406,5 тис. грн. в тому числі: приватний сектор 114,7 тис.грн., масиви «СВК» та «Агромаш» 291,8 тис. грн.

Двічі у 2019 році було проведено ліквідацію стихійного сміттєзвалища в районі бувшого пісчаного кар’єру. За минулий рік облаштовано чотири сміттєвих майданчики для роздільного сортування сміття, придбано 6 контейнерів для сміття та п’ять вуличних урн, що найближчим часом буде встановлено на зупинках громадського транспорту. Проведено значний обсяг робіт по вилученню аварійних та сухостійних дерев (57 шт.), які загрожували життю та здоров’ю жителів на суму 168,7 тис грн.

Протяжність мереж зовнішнього освітлення, що обслуговується спеціалізованою організацією, станом на кінець року становить 44 км, світлоточок - 698 одиниць. Вулично-дорожня мережа селища складає 69,5 км. (121 вулиця), в тому числі – з асфальтовим покриттям 36 шт. протяжністю 32,112 км., 37,4 км. – з твердим покриттям, що потребує капітального ремонту та асфальтування.

Основний напрям діяльності цього року було звернуто на покращення інфраструктури та благоустрою населеного пункту. Протягом 2019 року у цьому напрямку були виконані наступні роботи:

- проведено кап.ремонт вул.Кармелюка, виготовлено та відкориговано ПКД на капітальні ремонти інших доріг селища. Здійснено поточний ремонт доріг селища. Загалом на суму 1 млн. 194,6 тис.грн.

- майже завершено будівництво культурно-оздоровчого майданчика та міні-футбольного поля вул.Київській. На дані роботи було використано 7млн. 392,4 тис.грн. тис.грн., в тому числі 631,9 тис.грн. за рахунок субвенції, що надійшла з міської ради м.Вінниці.

- проведено коригування ПКД по будівництву системи каналізації, тричі оголошено тендер, проте виконавця робіт не визначено;

- завершено кап.ремонт зовн.освітлення вул.Київській та здійснено реконструкцію вул.освітлення вул. Першотравнева, Присадибна, Байдукова, Бугова, Грушевського на загальну суму 3 млн.509,1 тис.грн. При цьому встановлено 18 нових опор влаштовано 294 (64+230) світлодіодних світильники вуличного освітлення.

З метою створення умов для змістовного дозвілля, розпочато роботу по реконструкції скверу в ЖМ Агромаш. Нажаль, робота трішки призупинилась, через невиконання підрядниками свої зобов’язань, але наразі проводиться перерахунок ПКД та найближчим часом роботи на об’єкті будуть відновлені.

Протягом 2019 року відбулось 93 засідання тендерного комітету Стрижавської селищної ради. Використовуючи систему електронних закупівель ProZorro було оголошено: 11 допорогових закупівель, закупівель за процедурою відкриті торги та застосована переговорна процедура по 8 закупівлях, оприлюднено 9 звітів про укладений договір. Так, в 2019 році при оголошені закупівель на суму 18 млн. 996,1 тис.грн., за результатами проведених аукціонів заключено договорів на суму 17 млн. 896 тис.грн. Економія складає 1 млн. 100 тис.грн.

Дуже важливо на сучасному етапі розвитку Стрижавки залучати малий бізнес до формування конкурентного середовища, що робить вагомий внесок у вирішенні проблеми зайнятості та наповнення дохідної частини місцевого бюджету. Так, на 2020 рік планується суб’єктами підприємництва фінансово-промислової групи відкрити АЗС по вул.Київській, побудувати та ввести в експлуатацію логістично-офісного комплексу на 150-200 співробітників, а також відкриття спортивно-стрілецького комплексу.

ЖБК «Затишна фазенда» та БМУ-33 – забудовниками на території селища, планується ввести 150 квартир по вул.Алеї та вул.Київська, а також виконати роботи по благоустрою територій будинків.

Земельні відносини

Дуже важливим питанням в роботі селищної ради є земельні відносини. Виконкомом здійснюється контроль за використанням земель, в першу чергу з метою отримання додаткових коштів до бюджету. Загальна площа селища Стрижавка – 921,4 га., с.Славне – 243,3443 га.

Станом на 01 січня 2020 року по Стрижавській селищній раді укладено 40 договорів оренди з фізичними особами загальною площею 31,07 га. Сума податку, що надійшла до бюджету за 2019 рік складає 335,6 тис.грн. З юридичними особами укладено 43 договори на площу в 243,1 га., надходження орендної плати складають 4 млн.367,7 тис грн.

Селищною радою розглянуто 857 заяв щодо вирішення земельних питань. Прийнято 474 рішення по земельним питанням. Прийняття даних рішень дає можливість громадянам оформити право власності на земельні ділянки. Громадяни після приватизації знають чіткі межі своїх земельних ділянок та сплачують земельний податок. Згідно виготовленої землевпорядної документації на протязі року передано у власність 1 земельних ділянок. Нагадаю, що Учасники АТО та ООС звільнені від сплати земельного податку. Загалом орендної плати за 2019 рік до бюджету надійшло 4 млн.703,3 тис.грн., або 111,9 % від запланованого. Земельного податку 571,7 тис.грн., виконання складає 82 %. Надходження від продажу земельних ділянок не сільськогосподарського призначення до бюджету – 36,4 тис.грн., до передачі у приватну власність підготовлено 1 ділянку.

Зазначене вище, не є вичерпним переліком всієї проведеної роботи. Але результат є. Ми знаємо свої слабкі місця, недоліки, які будемо виправляти. Проблемними питаннями, над вирішенням яких варто працювати в 2020 р. є наступні:

- Збільшення власних надходжень до бюджету, проведення інвентаризації земель. Вирішення питання забезпечення жителів громади якісною питною водою за рахунок спів фінансування вуличних водогонів, благоустрій території громади та ремонти доріг. Потрібно забезпечити сприяння залучення інвестицій, покращення інвестиційного клімату виробничої та соціальної сфери. Забезпечення жителів якісними адміністративними та побутовими послугами.

Мій звіт подається з позиції того, як я змогла забезпечити роботу селищної ради загалом, кожного депутата, члена виконавчого комітету, зокрема, що зроблено для виборців. Як це мені вдалося – судити вам. Я готова вислухати всі ваші зауваження і пропозиції і врахувати їх у подальшій спільній роботі. Переконана, якщо депутати, члени виконавчого комітету і посадові особи апарату, усі керівники спільно посіють мудрість, терпіння, бажання працювати, то люди нашої громади пожнуть добробут, соціально-економічну стабільність та злагоду.

Я розумію свою особисту відповідальність перед громадою за кожне наше рішення, кожний наш практичний крок. Мешканці громади чекали і чекають від місцевої влади виважених рішень та позитивних результатів при вирішенні будь-яких питань життєдіяльності громади. Я завжди налаштована на плідну співпрацю та на діалог з усіма, хто бажає щось зробити корисне для свого селища. Адже громада – це не територія на карті. Громада – це всі ми, це люди, які в ній мешкають.

Я вдячна усім, хто допомагав селищній раді в 2019 році практичними справами, своїм досвідом, конструктивними порадами та об’єктивними зауваженнями. Закликаю всіх і надалі трудитися з повною віддачею на благо громади і переконана, що тільки спільними зусиллями можливе та розбудувати процвітаючу громаду.

         Дякую за увагу  і за співпрацю!

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь