Звіт про проведення внутрішньої оцінки якості та моніторингу соціальних послуг у Комунальній установі «Центр надання соціальних послуг» Стрижавської селищної ради.
На виконання наказу Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013р. №904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг», наказу директора «Центру надання соціальних послуг » Стрижавської селищної ради від 24 травня 2021 року № «Про створення комісії з оцінки якості соціальниї послуг та проведення внутрішньої оцінки якості соціальниї послуг», була розпочата робота з проведення внутрішньої оцінки якості та моніторонг соціальних послуг. Робота проводилась в період з 21 червня по 22 липня 2021 року. Для забезпечення даного напряму роботи було здійснено наступні заходи:
- затверджено склад комісії з моніторингу та оцінки якості соціальних послуг до складу якої включені працівники центру, отримувачі соціальних послуг, загалом 4 особи;
- розроблено анкету для вивчення рівня задоволення отримувачів соціальних послуг;
- директором затверджено план проведення внутрішньої оцінки якості соціальної послуги догляду вдома.
Внутрішньому моніторингу та оцінці підлягають:
- дотримання вимог встановлених у Державному стандарті догляду вдома, що затверджені наказом Міністерства соціальної політики від 13.11.2013р. № 760;
- дотримання вимог наказу Міністерства соціальної політики від 27.12.2013 р. №904 «Про затвердження методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг.
Одним із критеріїв проведення оцінки якості надання соціальних послуг є самооцінка працівників центру. За результатами анкетування працівники центру задоволенні своєю роботою, готові працювати краще і підвищувати свій рівень кваліфікації .
Проблемними є питання недостатньої кількості працівників центру та відсутність окремого приміщення
Для проведення внутрішньої оцінки якості надання соціальної послуги догляду вдома застосовувалися показники якості соціальної послуги догляду вдома, наведені у додатку 4 Державного стандарту догляду вдома.
Для проведення оцінки якості використовувалися такі методи оцінки: опитування шляхом відвідування підопічних вдома з метою отримання відгуків стосовно організації послуги догляду вдома, співбесіди, аналіз звернень. В опитуванні взяли участь 55 отримувачів соціальної послуги догляду вдома.
Оцінка якості соціальних послуг визначається із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг.
Адресність та індивідуальний підхід: згідно звернень громадян визначено індивідуальні потреби у соціальних послугах. Особові справи підопічних містять карти визначення індивідуальних потреб, індивідуальні плани надання соціальної послуги догляду вдома.
Результативність: згідно проведеного опитування, 100% опитаних підопічних задоволені соціальною послугою догляду вдома.
Своєчасність: рішення про надання соціальної послуги догляду вдома чи відмову у її наданні приймається протягом 14 календарних днів з моменту звернення (подачі заяви) отримувача соціальної послуги або його законного представника з урахуванням ступеня індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги.
Доступність та відкритість: нажаль, заклад не має окремого приміщення, кабінету та тимчасово знаходиться в орендованому приміщенні, що є не зручним для відвідувачів центру.
Повага до гідності отримувача соціальної послуги: під час проведення внутрішнього моніторингу та згідно проведених опитувань, отримувачі соціальної послуги догляду вдома задоволені роботою соціальних робітників. Працівники центру ввічливо та коректно ставляться до громадян під час здійснення своїх посадових обов’язків.
Професійність: Штатний розпис сформовано відповідно до законодавства з урахуванням спеціалізації. Посадові інструкції затверджені згідно Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників «Випуск 80» «Соціальні послуги».
Всі працівники центру ознайомлені з посадовими інструкціями та з правилами внутрішнього трудового розпорядку.
Всі соціальні робітники, які надають соціальну послугу догляду вдома, забезпечені канцтоварами та засобами захисту (рукавицями, масками, засобами для дезінфекції). Водночас, соціальні робітники потребують забезпечення велосипедами.
При проведенні внутрішньої оцінки якості надання соціальної послуги догляду вдома застосовувались кількісні показники соціальної послуги догляду вдома. Моніторинг якості надання соціальної послуги догляду вдома здійснюється один раз на рік. Внутрішня оцінка якості надання соціальної послуги догляду вдома визначалася із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг.
Таблиця 1. Статус показників забезпечення якості соціальної послуги догляду вдома
Якісний показник |
СТАТУС |
||
«добре» |
«задовільно» |
«незадовільно» |
|
від 80% до 100% |
від 51% до 79% |
від 0% до 50% |
|
Адресність та індивідуальний підхід |
«добре» |
|
|
Результативність |
«добре» |
|
|
Своєчасність |
«добре» |
|
|
Доступність та відкритість |
|
«незадовільно» |
|
Повага до гідності отримувача соціальної послуги |
«добре» |
|
|
Професійність |
«добре» |
|
|
Таблиця 2. Статус кількісних показників надання соціальної послуги догляду вдома
Кількісний показник |
СТАТУС |
||
«добре» |
«задовільно» |
«незадовільно» |
|
|
від 0% до 20% |
від 21% до 50% |
від 51% до 100% |
Кількість скарг |
«добре» |
|
|
|
від 80% до 100% |
від 51% до 79% |
від 0% до 50% |
Результати розгляду скарг |
«добре» |
|
|
Частка задоволених звернень про отримання соціальної послуги догляду вдома |
«добре» |
|
|
Частка працівників, які підвищили рівень кваліфікації |
|
«добре» |
|
Частота здійснення моніторингу якості надання соціальної послуги догляду вдома |
«добре» |
|
|
Відповідність встановлених показників якості отриманим у ході контролю |
«добре» |
|
|
Таблиця 3. Оцінка кількісного показника «кількість скарг»
Кількісний показник |
СТАТУС |
||
«добре» |
«задовільно» |
«незадовільно» |
|
|
від 0% до 20% |
від 21% до 50% |
від 51% до 100% |
Кількість скарг |
«добре» |
|
|
Таблиця 3. Оцінка якості соціальної послуги догляду вдома в цілому
Показники |
Статус |
Рекомендації по роботі соціальної послуги догляду вдома |
Кількісні |
«добре» |
продовжувати роботу соціальної послуги догляду вдома |
Якісні |
«добре» |
|
Узагальнений |
«добре» |
Отже, у «Центрі надання соціальних послуг» Стрижавської селищної ради проведено внутрішню оцінку якості надання соціальних послуг та моніторинг соціальної послуги догляду вдома.
Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників усі вищевказані соціальні послуги, що надаються центром відповідають встановленому рівню – «Добре».
Слід зазначити, що більшість отримувачів соціальних послуг відзначили увагу та небайдужість працівників центру до їх потреб, повагу до особистих переконань, безпеку під час отримання послуг, дотримання вимог щодо конфіденційності особистої інформації та висловили свою довіру на сьогоднішній день. Така оцінка є однією з найважливіших складових діяльності центру.
У 2022 році в Центрі надання соціальних послуг планується провести ряд заходів, спрямованих на удосконалення процесу обслуговування і підвищення якості надання соціальних послуг, а саме:
- активізувати роботу щодо інформування мешканців Стрижавської громади про надання соціальних послуг;
- продовжити роботу щодо виявлення одиноких громадян, , з метою надання соціальної допомоги і підтримки;
- продовжити оперативне реагування на звернення громадян щодо соціального обслуговування ;
- забезпечити в подальшому дотримання вимог, показників забезпечення якості, строків, принципів, закріплених у Державних стандартах соціальних послуг.
Директор КУ
«Центр надання соціальних послуг»
Стрижавської селищної ради Ірина Комборот